Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

sâmbătă, 9 iulie 2016

Salut, sunt Bubi

Nu acesta e numele meu real, dar asa ma striga colegii. De meserie sunt profesor de filosofie si pasiunea mea cea mare este sa-l studiez pe Spinoza. Dupa ce am vazut la televizor ca nou ministru al invatamantului vrea sa reformeze iar sistemul,  am luat hotararea sa-mi schimb locul de munca. Sincer, nu mai aveam bani nici de paine. M-am gandit ce ar fi facut Spinoza in locul meu si am decis sa ma fac taximetrist. Am eu un vecin care e taximetrist si are ala la bani de isi duce si amanta in concediu la Mamaia! Eu nu am fost de vreo sase ani nici in Grecia, darmite la luxul de pe litoralul romanesc!
In prima dimineata imi pun cel mai bun costum si ma proptesc cu Loganul  in statia de taxi langa piata Sudului. Primul client, un tip gen corporatist.
- Salut coae! Liber?
Eu ma uit in stanga, ma uit in dreapta..nimeni. Hmmm, poate asa se vorbeste in jargonul taximetristilor, imi zic eu.
- Liber, coae! Urca!
Asta se uita urat la mine dar se suie.
- In Pipera, dar rapid, ca am intarziat deja.
A fost destul de usor. Ajuns acolo, clientul imi arunca o hartie de cincizeci de lei
- Merci, coae!
- Si eu merci, coae! i-o intorc eu zambind cat pot de frumos.
A doua cursa a fost mai grea. Am stat in statie vreo juma de ora
- Liber?
- Liber coae, zic eu! Urca!
Nimeni nu s-a urcat in masina, ba mai primesc si o mustrare de la tanti Geta dispecerita. Cica nu asa se vorbeste cu clientii!
Seara am stat la o sueta cu noii mei colegi, taximetristii.
- Cat ai facut azi, coae?
- Vreo 3 milioane, spun eu mandru!
- Doar atat? Ai lucrat doar juma de ora azi ? ma intreaba colegul Vasile
- Am lucrat zece ore, spun eu.
- Bai, tu esti prost? Cum te cheama?
- Benedict Asimionesei.
- O sugi! Asta nu e nume de taximetrist serios!  O sa isi spunem Bubi!
- Ia povesteste, Bubi. Ce ai facut azi?
Eu le-am spus tot si ei au inceput sa rada.
- Nu le zici coae la clienti, coae! Ai inteles? Le spui "sefu"! Bineneteles ca in gandul tau "sefu "inseamna tot coae, dar asa se vorbeste inteligent. Clientul nostru, stapanul nostru! Ai inteles, coae?
- Da, sefu! raspund eu. Ala se uita urat la mine si continua.
- Cand intreaba daca e liber, tu ii intrebi unde merge. Daca e o cursa de catat, din aia de zece lei, refuzi. Spui ca esti ocupat. Apoi te uiti si tu la clienti. Cum e mbracati, ce gagici are pe langa ei si decizi. Oricu, nu iei nicio cursa sub un milion! Ai inteles? Pai ce, coae! Noi suntem bataia de joc la amaratii aia care nu are bani sa-si ia nici macar un Logan ?
.....
Ce sa va mai zic? Dupa 3 luni de taximetrie am invatat meserie si acum am bani sa ma duc pana la Amsterdam, pe urmele lui Spinoza...

sursa foto

Un comentariu: