Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

luni, 20 aprilie 2015

Externalizare



sursa foto

Azi m-am hotarat sa platesc curentul.
Am vazut eu pe la Grozavesti o cladire pe care scria mare "Enel",  asa ca m-am indreptat voios spre ei ca sa scap si de corvoada asta. Intru intr-un hol unde asteptau niste oameni plictisiti si ma duc direct spre o bodiguarda care motaia pe un scaun...
- Nu va suparati.....unde pot sa platesc si io curentu?
Femeia deschide un ochi si raspunde cu juma de gura
- Mergeti la ghiseu...
- La care ghiseu?
- La care vreti dumneavoastra...
Ma indrept spre ghiseu si ma asez la coada. Cand ajung la rand, domnita de dincolo de geamul despartitor ma someaza:
- Bonul cu numarul de ordine!
- Ce bon? Eu vreau sa platesc curentul...
- Mergeti la automat si luat un bon. Va chemam noi cand va vine randul.
Ma duc la automat si iau un bon. Ma asez pe un scaun, alaturi de ceilalti luzari care stau si asteapta. Dupa vreo jumatate de ora imi vine randul si ajung iar fata in fata cu domnita de la ghise. Ii intind bonul cu numar si zambesc tamp...
- Am venit sa platesc curentu'
- Factura, va rog.
- Nu am factura la mine, ca daca o aveam, plateam la posta si mai stateam la coada pe aici.
- In cazul acesta va rog sa-mi spuneti numele titularului, adresa, codul de pa factura si suma de plata.
- Nu am factura, deci habar nu am de nici un cod si nici nu stiu cat am de plata. De aia am venit aici. Ca sa va uitati dumneavoastra in calculator si sa imi luati banii.
- Nu se poate fara cod....Cine urmeaza?
- Stati asa. Va rog sa va uitati macar sa imi spuneti cat am de plata, ca sa stiu daca am destui bani la mine.
Doamna se uita prin mine,  pe langa mine si  se adreseaza celui din spatele meu:
- Factura, va rog

Ma trag intr-o parte si ma scarpin in cap. Ma duc iar la bodiguarda si o intreb.
- Cum pot sa aflu codul de pe factura daca nu am factura?
Doamna badiguarda se uita urat la mine si zice:
- Stati sa aduc pe cineva sa ma lamureasca.
Multumit ca lucrurile se vor rezolva, ma sprijin de perete si astept.
Bodiguarda revine o distinsa domnisorica pe tocuri cui:
- Cu ce va putem fi de folos?
- Sar'na! Vreau sa platesc si io curentu'
- Va prezentati cu factura la ghiseu si platiti.
- Da io nu am factura...
- Atunci e nevoie de codul de client.
- De unde sa il stiu?
- De pe factura!
- Da io  nu am factura! Dumneavoastra nu va puteti uita in calculator sa imi spuneti codul?
- Nu putem face asta, pentru ca noi nu apartinem de Enel. Noi suntem un serviciu externalizat si ne ocupam doar cu incasarea...
- Pai incasati-mi si mie...
- Ne dati codul si va incasam..
- Si io de unde aflu codul?
- De pe factura.
- Nu am factura! Am pierdut-o! Am pierdut toate facturile!
- In cazul asta, sunati la relatii clienti si va vor da ei codul.
- Nu e mai simplu sa va uitati dumneavoastra in calculator si sa mi-l dati? Uitati buletinul! va uitati pe adresa si imi incasati banii!
- Nu se poate. Sunati la relatii clientii! Asta e treaba lor. Stiti...si ei sunt serviciu externalizat si nu e normal sa facem noi si treaba lor!
Domnisoara imi zambeste profesionist si mie mi se ridica tensiunea.
- Ce numar au cei de la relatii clienti?
- Uitati, zice femeia vazandu-ma in pragul unui atac de cord.  Va dam voie sa folositi telefonul nostru. Ridicati receptorul si vorbiti cu ei. Apoi vom rezolva problema. Tanti imi arunca incaun zambet profesional si pleaca tacanind tocurile.
Ma duc si ridic receptorul
- Bine ai venit la serviciul relatii clienti. Aceasta convorbire poate si va fi inregistrata. Tot ce veti spune poate si va fi folosit impotriva dumneavoastra. Continuarea convorbirii inseamna acceptarea de catre dumneavastra a acestor conditii....
Strang din dinti si astept cu receptorul la ureche.
- Momentan toti operatorii nostru sunt ocupati, dar dumneavoastra sunteti foarte important pentru noi, asa ca va rugam sa asteptati. Veti fi preluat de catre un operator in aproximativ 3 minute...
Pentru prima oara in ultima ora, zambesc increzator. Muzica din receptor e faina si linistitoare...
- ...Momentan toti operatorii nostru sunt ocupati, dar dumneavoastra sunteti foarte important pentru noi, asa ca va rugam sa asteptati. Veti fi preluat de catre un operator in aproximativ 2 minute.. 
...Momentan toti operatorii nostru sunt ocupati, dar dumneavoastra sunteti foarte important pentru noi, asa ca va rugam sa asteptati. Veti fi preluat de catre un operator in aproximativ 1 minut..
Ma pregatesc psihologic, imi aranjez involuntar cravata, scot mana din buzunar si astept.
- ...Momentan toti operatorii nostru sunt ocupati, dar dumneavoastra sunteti foarte important pentru noi, asa ca va rugam sa asteptati. Veti fi preluat de catre un operator in aproximativ 3 minute..
WTF??? iar 3 minute? Ce se intampla?
Ce pot sa mai spun? In urmatoarea jumatate de ora am ajuns de vreo patru ori aproape de un minut, dar degeaba. Nu am reusit sa vorbesc cu nici un operator de la Enel.  Am impresia ca nici nu au operatori.

Acum o sa ma duc acasa sa caut factura ca sa pot sa le dau:  codul client, codul pin, codul lui davinci si inca vreo 2 kilograme de cod fara cap....

5 comentarii:

  1. Crezi că era mai uşor dacă aveai lampă, nicidecum, aia trebuie frecată (sticla), altfel n-ai lumină decât ca cea care se vede prin geamul măştii de sudură. Plus că nu se mai găseşte gaz (bun), iar de fitil nici vorbă, aşa că învaţă codul pe de rost şi mergi în bancă, pardon, la rând, că altfel o să ajungi la lumânare. Că nu degeaba a zis Goethe: mehr licht. :))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Oho, cunosc. Factura mea e pe numele mamei. Și nu o găsește în sistem, după nume și adresă. Pânăp nu le dau codul Eneltel nu pot nici măcar să fac o plângere când pică lumina (că se joacă cineva la siguranțe sau taie cablurile cu sabia)

    RăspundețiȘtergere
  3. Conu Leonida, soyez les bienvenues. reactiunea e valabila de cativa ani. da' cu prilejul ocaziei acesteia aflarati si dvs unde traiti. sugerez politicos sa adaugati si niste cod luat de la dl dex

    RăspundețiȘtergere