Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

vineri, 6 aprilie 2012

Cartarescu

Putina lume recunoaste ca nu il poate citi pe Cartarescu. Pai da, ca asta e mare scriitor care iubeste femeile.  Cum naiba sa spui ca Orbitorul e o carte ciudata despre care nici autorul nu stie ce a vrut sa spuna acolo  ? Daca il critici pe Cartarescu, in mod automat esti tratat ca inculturist, manelar de provincie si mai esti si bou pe deasupra.
Ei bine, mie nu-mi place Cartarescu. Am incercat sa citesc "Orbitor" si am renuntat destul de repede. Dupa ceva timp mi-am spus ca am renuntat prea repede si am reluat lectura. Nici aripa stanga, nici cea dreapta si nici maqcar copanele nu am putut sa le diger. Cartea aia cu iubitul femeilor nu am cumparat-o si nici nu am citit-o. I s-a facut prea multa reclama. Oricum, nu cred ca e mai bun Cartarescu decat Apollinaire.

sursa foto

Alt scriitor indigest este Proust. Am reusit sa termin Swann si nu am de gand sa ma apuc in veci de alta carte de a lui. Proust este unul din scriitorii care te fac sa-ti tai venele de plictiseala.
James Joyce mi se pare alt ciudat care e bagat prea mult in seama
Inca din liceu nu mi-a placut Hortensia Papadat-Bengescu. Femeilor nu le sta bine in fata oglinzii !
Alt autor care nu m-a impresionat deloc a fost Blaga. "Mesterul Manole" nu mi-a placut, iar  poezia aia cu strivitul minunii de coroli a trebuit sa o invat pe de rost si nu i-am vazut nici pana acum rostul.
Dintre autorii rusi numa dau in vant dupa Dostoievsky si Bulgakov. Doar doi dintre ei imi spun ceva : Tolstoi si Esenin.
Scriitori americani ? Cei care sunt considerati clasici sunt palide copii ale clasicilor europeni ai vremii. Autorii  americani care imi plac sunt Asimov si Mark Twain.  Faulkner, Hemingway si Miller sunt doar niste alienati carora li se da prea multa importanta.
Au si francezii scriitori care ma plictisesc. Balzac o fi el foarte apreciat, dar eu prefer sa ma plictisesc cu Sadoveanu. Sartre si Marc Levy nu imi spun nimic pentru ca aia nu l-au cititi pe Voltaire, care zicea :
"UN SCRIITOR BUN NU TREBUIE SA PLICTISEASCA ! "

Astea sunt optiunile mele personale. Mai exact contra/optiunile mele.
Voi aveti asa ceva ?

19 comentarii:

  1. Taman ce spusei la Radu în mucegai că nu-mi place Cărtărescu, nici Exupery şi nici după Cohelo nu transpir. Că e o modă frate să te dai în vânt după ăsta ultimul.
    Bineînţeles că Appolinaire este unul dintre cei mai tari. Şi nu de alta dar e chiar o măiestrie să scrii literatură erotică. Asta, printre altele, desigur.
    Nici eu nu m-am îngrămădit la Proust, dar Balzac mi-a plăcut şi, poate ai să râzi, dar chiar am citit tot ce mi-a căzut în mână scris de el. P-ormă am dat iama printre clasicii francezi, dar după Zola am pus stop pe frână. :D Dar după Sadoveanu nu m-am înnebunit, îl prefer pe Gala Galaction.
    Cât despre topul topurilor, e clar că o prefer pe Rodica Ojoc Braşoveanu :D

    P.S. Cred că-mi spusese cineva un joc. O întrebare de genul: ce cărţi ai lua cu tine dacă ar fi să te duci pe o insulă pustie :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. radu e defect ! a recunoscut singur :))
      daca nici noua nu ne place coelu' suntem si noi la fel ?

      Ștergere
    2. Evident :D
      Da' să ştii că io n-am secsu ca al tău :P

      Ștergere
    3. Se face control la secs? Si eu care voiam sa ma declar pe unda cu tine..

      Ștergere
  2. Bag de seamă căCărtărăscu e un fel de simbol al scriitorilor de nu-ți plac de ți-ai numit întregul articol astfel. Scriitorii pe care i-ai menționat nici nu mai fac obiectul vreunui raft vandabil din cam nicio librărie care se respectă. S-a încercat resuscitarea lor în colecțiile alea de ia neamule cărți cu coperte frumoase și umple cu ele biblioteca nouă de la ikea. Eu unul mă delectez cu Murakami zilele astea. Recunosc faptul că literatura japoneză e greu de digerat și cumva e construită pe mecanisme de gândire anapoda pentru un cititor mai lent, dar nu plictisește. Dar și literatura sud-americană vezi Mario Vargas Llosa nu e chiar de lăsat. Români? Eu m-am dus prin mișcarea literară evreiască din interbelic. E maide preț.

    RăspundețiȘtergere
  3. Recunosc ca sunt un incult, ma multumesc cu Asimov si Twain. Nu m-am prins niciodata de ce as citi o carte care nu-mi place, doar pentru ca autorul e un clasic. Banuiesc ca si Lady Gaga o sa fie materie obligatorie in curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci suntem mai multi care recunoastem ca ne place asimov :))

      Ștergere
  4. nu stiu daca imi place 100% Cartarascu pentru ca nu l-am citit 100% dar imi place ce am citit...
    imi plac cateva poezii,mi-a placut Travesti si la fel de mult Frumoasele Straine...
    aminteai de Balzac-ma fascina in adolescenta ca si H.P Bengescu :)
    Calinescu,dincolo de a lui enigmatica Otilie m-a cucerit total prin intermediul Bietului Ioanide si al Scrinului Negru :)
    cand aveam timp sa ma bucur de carti preferam romanele fluviu...eram pasionata de Forsay Saga a lui Galsworthy si de Jalna lui Mazo de la Roche :)
    din punctul meu de vedere cartile sunt asemanatoare cafelei...nu conteaza daca iti place dulce sau amara...conteaza ca iti place cafeaua :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu citesc tot mai rar de placere. Eu citesc din obligatie scolareasca!

      Ștergere
    2. Calinescu e bun tocmai pentru Scrinul Negru. De ce se insista in continuare pe tampenia aia cu Otilia ?

      Ștergere
  5. De acord cu cei enumerati cu exceptia lui ... Dostoievski care e genial(dupa parerea mea bineinteles).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt multi cei care il apreciaza pe Dostoievsky.
      De-ar fi cat mai multi ...

      Ștergere
  6. Am citit "de ce iubim femeile" si n-a atins nimic in mine, n-am putut sa reactionez in nici un fel. Atunci am hotarat ca nu-mi place si nu mai incerc (mai ales pentru ca am pierdut cateva ore din viata), dar m-am temut sa spun asta din motivele pe care le-ai dat si tu.
    Sadoveanu e ... de adormit pe veci. Si am inceput mai multe carti de-ale sale, dar dupa zece pagini in care abia se apucase sa descrie prima frunza din padure sau prima picatura de ploaie, imi spuneam ca viata e prea scurta pentru asa ceva. Foarte rar mi s-a intamplat sa citesc descrieri care sa nu ma plictiseasca (Thomas Hardy, de ex)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur tare mult ca sunt si tineri care au curajul sa gandeasca singuri si sa spuna ce nu le place.

      Ștergere
  7. Nu m-am aruncat sa-l citesc pe Cartarescu, am eu asa niste repulsii uneori fara sa fi citit macar. Uneori ma insel, alteori nu.Dar am incercat sa-l citesc pe Proust si n-am avut rabdarea ta. Sa vedem cum mi se va parea Hortensia Papadat-Bengescu. Nu de alta, dar am cumparat tot ce am gasit in anticariate.

    RăspundețiȘtergere