Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

luni, 30 mai 2016

XXX

-Cum a fost la intalnirea de 30 de ani ?
Superb? Extraordinar? Fantastic? ....Cam asa ceva...
Asa cum stiti cu totii eu sunt timid, socializez greu si rosesc imediat cand vorbesc cu o doamna. Va dati seama cat de greu mi-a fost sa ma intalnesc cu colegii dupa 30 de ani de cand am terminat liceul!
Dimineata am refacut traseul catre liceu. Am luat-o la pas, agale si am descoperit ca drumul e mai lung decat stiam eu! Cand eram la liceu faceam 12 minute de acasa pana la scoala. Acum am facut juma de ora! Cred ca au fost ceva deplasari de sosele si trotuare, altfel nu-mi explic acest fenomen paranormal! In fine, am ajuns si am vazut colegii! Muuuuulti! Majoritatea necunoscuti! Bai, ce naiba?  Trec de liceu si ma opresc sa-mi aprind o tigara si sa cuget. Azi e 28 ? Este! Localitatea Hunedoara? Este! Ora 11? Este! Liceul de Matematica -Fizica? Da! Pai de ce nu ii recunosc? Unde e greseala?
Ma intorc si trec iar prin fata liceului.
Ieeeee! Pe unul l-am recunoscut! Si inca pe unul! Apoi ma uit mai atent si prind curaj. Da! Am nimerit bine. Sunt acolo. Unii dintre ei neschimbati.
- Salutare!
- Oooo, salutare! Ce faci bai?
- Bine! Tu?
- Si eu!
Ne uitam unul la altul si apoi tacem. Doar privirile alearga flamande prin curtea scolii...
- Uite-o pe x.
- Nu s-a schimbat deloc!
- Deloc! Parca e si mai frumoasa acum!
- Sa stii ca asa e!
- Uite-o si pe y. Moamaaa, ce bine arata gagica!
- Ce dracu mananca fetele astea de arata asa bine, bai ?
- Hai, ca mereu au fost frumoase!
- Ai uitat ca aveam cele mai misto colege din tot liceul?
...
- Uite-l si pe z! Bai z, hai incoace!
- Salutare! Ce faci bai?
- Bine bai!
- Tu?
- Si eu! Moamaaa, ce gagici misto avem pe aici! Uite-o pe x....
....
Ajungem in sala de festivitati si ne asezam in banci.  Baietii au nevoie de cate doua locuri, dar e ok. La catedra se aseaza profesorii. Ii privim atent si ii recunoastem imediat! Sunt la fel! Cei treizeci de ani in plus  au lasat putine urme asupra lor! Ii privim cu admiratie si ne aducem aminte cum am fost dati afara, trasi de urechi uneori....Murmurul din sala creste pana la un nivel care deranjeaza. Proful de mate se ridica in picioare si se face liniste.
" Gaudeamus igitur...."
Incercam sa ne aducem aminte versurile si tacem stanjeniti. Apoi vedem ca profii au scris versurile pe tabla si ne apuca pe toti cantatul. Zici ca suntem la romanii au talent.  Fiecare profesor tine cate un mic discurs. Proful de mate tine un mare discurs! Asa e fost mereu. Radem impreuna, ascultam putin si nu mai avem rabdare. Pana la urma il intrerupe un alt profesor.  Se striga catalogul si incepem sa ne prezentam:

- x.
- Prezent. Sunt casatorit, am copii si sunt procuror. Sunt bine
- F.
-Prezent. Sunt divortat, sunt director si sunt bine.
- N.
- Se face liniste pana cand se aude o soapta:  decedat...
-T.
- Prezent. Casatorita, trei copii, profesor unbiversitar. Sunt bine!
...
Poza de grup de pe treptele liceului.

Ora 16. Oamenii vin la restaurant cu masini, taxiuri, pe jos...
Prima dilema. La ce masa sa stau si cu cine? Rezolv repede. Ma asez pe primul scaun liber. In aer se aude muzica din anii 80 si noi zambim. Caldura mare, atmosfera degajata. Fetele isi aseaza pe mese posetutele. Baietii isi dau jos sacourile si isi sufleca tinereste manecile. Apoi incepe nebunia. Ne mutam de pe un scaun pe altul si vorbim. Bai,  dar ce mult vorbim.
- Ia zi de tine!
- Intai tu...
- Medic
- Cum dracu ai ajuns tu medic, ca nu stiai care e stanga si care e dreapta...
- Tu vorbesti? Cum ai ajuns tu ce ai ajuns, ca nu stiai sa numeri pana la 20 fara sa te descalti? ...
Rasetele si glumele se aud de peste tot. Ne simtim bine. Incredibil de bine!
Nu stiu cum si cand a trecut timpul. Lumea s-a mutat pe terasa si discutia s-a mutat in grupuri...
....
- Hai repede pana inauntru!
- Aoleu, dar ce s-a intamplat?
- Hai rapede. Are cineva treaba cu tine!
Las tigara in scrumiera si o iau la fuga dupa colega
- Cine ce treaba are cu mine?
- Eu am! Hai sa dansam!...
....
Anumite lucruri nu se schimba niciodata! Chiar daca ne tinem noi cocosi si macho, tot femeile sunt cele care aleg...

Nu ma intrebati de mancare sau bautura! Au fost de toate,  dar nu asta a contat. Au contat oamenii.
Pentru cateva ore am uitat ca suntem profesori, judecatori, medici, oameni de afaceri sau altceva. Pentru cateva or
e superbe am uitat de griji, de responsabilitati si am trait din nou frumos ca la 18 ani.


P.S.
Multumim colegilor pentru organizarea impecabila!

P.P.S.

Observatie personala. Fetele si profesorii nu imbatranesc, ci devin mai frumosi. Baietii nu se maturizeaza niciodata, doar le creste burta....
  

3 comentarii:

  1. Te-ai băgat în ultimul rând să nu râdă lumea de tine că n-ai burtă? :))))
    În mod normal, chiar dacă nu-i o regulă, ar trebui s-o faceţi mai des de-acum în colo, şi când zic asta mă refer la întâlnire, desigur. Şi la noi, ca şi la voi, cum de altfel cred la multe clase ce sărbătoresc cel puţin 20 de ani de la absolvire, se întâmplă să fie câte un coleg plecat "dincolo". Cred că-n fiecare grupă unii se încăpăţânează să nu se schimbe deloc fizic, spre disperarea celor care, vrând-nevrând, fie îşi vopsesc părul alb, fie scapă de tot de păr, fie îşi lasă burta mare în speranţa că vor fi primii cu aşa ceva în situaţia în care va fi vreodată moda să ai burta cât mai mare. :)))
    Mă bucur pentru tine, pentru voi şi pentru profesorii voştri că aţi reuşit să faceţi această revedere. Şi mă bucur că ai scris despre asta. Să te întreb, dacă tot ai fost într-o sală de clasă, într-o bancă de şcoală, cum se vede învăţământul românesc de la "firul ierbii"?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ziceau profesorii ca nu ne-am schimbat deloc, ca suntem frumosi si destepti ca la 18 ani. acuma eu ce sa zic ? sigur au dreptate, doar sunt profesori!
      in banca n-am stat, doar in amfiteatru, dar stiu prea bine cum e invatamantul romanesc ...

      Ștergere