Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

miercuri, 5 martie 2014

Domnule doctor doctor

Lingvistii sunt o specie aparte. Ei se considera intr-o continua cruciada pentru apararea unei limbi ale caror comori sunt adanc infundate doar in memoria lor prodigioasa. Ei nu accepta evolutia naturala a limbajului si cred ca rolul lor primordial este unul de inghetare eterna a formelor de limbaj pe care le-au invatat la scoala atunci cand au fost mici.
M-am apucat sa scriu acestea dupa ce am auzit la televizor,  in dimineata aceasta, pe o domnisoara adresandu-se unui medic cu titulatura " stimatule domnule profesor doctor"
Pai bine, titulatura de doctor trebuie atasata mereu in formula de adresare? De ce? Sa nu-mi raspundeti ca asa scrie in DEX, sau DOM sau DOOM. Asta este doar o forma de evitare a raspunsului.
Doctoratul este o meserie? Este o formula de salut in functie de pregatirea profesionala?
Daca este asa, de ce nu ne adresam electricianului cu formularea " domnule electrician categoria paispe?"
Unui inginer constructor ce si-a dat doctoratul in  specializarea sosele si trotuare trebuie sa-i spunem domnule doctor in sosele?
Unui doctor cu doctorat nu ar trebui sa ii spunem : "domnule doctor doctor?"
Cine ma lamureste si pe mine?

15 comentarii:

  1. In engleza dilema ta devine dilema mea si se adanceste adanc in fund...ul DOM-ului, DREV-ului, DEX-ului. Astea toate facute scară nu mă ajută să escaladez dilema si să fac față complexului. Iti imaginezi ca trebuie sa-i spui unui total necunoscut si domnule si draga si profesore si docentule si doctore și inginerule si... mama mamei lui ce titulaturi o fi mai castigat la dartz?!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce treaba are lingvistul aici? treaba e la medic, care, atunci cand este profesor tine musai la titulatura.

    "Domnul medic" nu prea zici cand vorbesti cu un medic, deci avem "domnul doctor" sau "domnul profesor doctor"

    Am avut acum treaba cu un domn profesor doctor si, in discutiile cu asistentii, daca ziceam "domnul doctor X" mi se raspundea cu "aaa, domnul profesor".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-ai zapacit de tot...
      Adica un profesor e mai onorabil decat un doctor?

      Ștergere
    2. toti medicii sunt "doctori", decat nitei sunt "profesor".
      Deci da, profesor doctor este mai jmecher decat doctor

      Ștergere
  3. Când eram încă studentă și abia începuseră să apară firmele private, cunoșteam un subinginer care și-a făcut o firmă. Nu mai știu exact ce făcea: pompa aer în cauciuce cred, dar în fine, asta contează mai puțin. După un timp m-am întâlnit cu el pe stradă și a ținut să-mi întindă țanțoș cartea lui de vizită. Abia acasă am observat că era scris pe cartea de vizită : Xulescu Ygrion/ Director inginer. Mai bine că nu m-am uitat de față cu el fiindcă sigur nu m-aș fi abținut să-l întreb dacă este inginer de directori sau doar director de inginer.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper că îți dai seama că am scris cauciuce la mișto

      Ștergere
    2. Inginer nu mai e doar o meserie, ci un titlu?!?
      Interesant :))

      Ștergere
    3. Buei, io sunt inginer diplomat, deci Bond ie minciună Titulescu fîs pe lângă mine buei!
      :))

      Ștergere
  4. deci ce vrei dom'le? sa nu ne adresam cu titulatura sau sa folosim gramatical cuvintele, ca nu inteleg. Cea mai tare e a lu' Stolojan cu Domnu Maical :-)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge si domnu' Maical, daca ala nu avea si el, saracu', macar un doctorat, asa cum are orice roman normal la capul lui :))

      Ștergere
    2. Domnu' Mișel JapcSoon, fie-i marmura ușoară ca pledul de prunc! :D

      Ștergere