Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

vineri, 31 mai 2013

Suleiman

-Ce faci mama ? Esti bine ?
-Ce-ai zis ? Vorbeste mai tare, ca eu sunt surda! Da, sunt bine.
Mama imi arunca o privire fugara, ia telecomanda si  incearca zadarnic sa dea mai tare la televizorul din bucatarie. Nu merge mai tare pentru ca e deja la maxim.
Eu pun lesa cainelui  in timp ce ascult tulburatoarele cuvintele  :
- Ahh, ghiudem ! Ghiudem ilmaz fistic babic !
- Rahat, mormai eu si plec la plimbare cu animalul.
Rasuflu adanc si ma pregatesc sufleteste de ce va urma.
Primul obstacol e o masina abandonata. Cainele ma smuceste brusc, aproape sa-mi scoata mana din incheietura, si contribuie cu un jet cald la transformarea rablei in rugina. Urmeaza o haita micuta cu care ma descurc usor. Ma opresc in loc cu cainele la picior si incep sa dau din maini, sa marai printre dinti si  sa-i injur de mama. Se pare ca injuratura are intotdeauna efect pentru ca haita o ia la fuga.
Buuun, pana acum am scapat usor. Cainele merge cuminte pe langa mine , dar ma trezec iar smucit.
-Fuck ! Mereu uit de a doua masina abandonata...
Abia acum incepe calvarul. Vad din departare javra de la chioscul de ziare si se pare ca si el ne vede. Eu apuc mai bine lesa, o infasor temeinic in jurul pumnului in asa fel incat cainele abia mai poate respira. Se uita la mine cu ochi rugatori si limba scoasa, dar nu ma las induiosat. Facem un singur corp atunci cand ajungem langa ziare. Ma uit dupa javra...nimic. Deodata, de dupa o masina parcata aiurea pe trotuar, javra se repede pe la spate. Cainele meu da sa se intoarca brusc si imi rasuceste dureros incheietura. Javra latra, oamenii se opresc si vanzatoarea de ziare incepe sa urle amarnic. Eu stau in loc si incerc sa dau suturi javrei, dar ratez de fiecare data. Pana la urma, cu chiu cu vai, ne indepartam si ajungem in parc. Inchid usa parculetului pentru caini si ii dau jos zgarda. Cainele ma priveste recunoscator si fuge la primul tufis. Usurat, imi aprind o tigara si ma asez pe o banca.
-Fuck ! Mi-am udat pantalonii ! Ce dracu e pe banca aia ? Cainele  imi confirma cele mai mari temeri. Ajunge in dreptul bancii si ridica piciorul exact in locul de unde m-am ridicat eu. No. faina treaba, imi spun !
Sunt plin de par si de pisat de caine.
Nu apuc sa-mi termin tigara si animalul se indreapta spre poarta parculetului, semn clar ca a terminat de udat tot ce avea de udat si ca vrea acasa. Ii pun lesa si o iau inapoi. Mi-e groaza de javra de la chioscul de ziare. E putin mai mare ca un sobolan, dar extrem de agresiv. Daca il musca pe asta al meu, cine stie ce-mi face soramea...
Tiptil, ajungem la chiosc. Javra si-a adus intariri ! Inca doua javre de aceeasi marime ne asteapta cu coltii ranjiti si ochii beliti. Eu incerc sa par cat mai calm si trec cu cainele la picior pe langa ei. Deodata se dezlantuie iadul. Toate trei javrele sar asupra noastra urland, eu ratez iar cand incerca sa le dau suturi, "ziarista" urla si ea, iar lumea se prapadeste de ras. Norocul meu a fost un nene ce astepta la semafor:
- De ce-l tii atat de strans ? Da-i drumul si o sa vezi cum fug javrele...Tu ai in lesa un ciobanesc mioritic si astia-s niste sobolani. 
La asta nu m-am gandit ! Ma aplec sa desfac lesa si chioscara incepe sa urle si mai tare.
- Sariiiiti ! Aparati-mi bietii catelusi !
- Taci dracului din gura, ca daca da drumul domnul la caine te haleste si pe tine, rade binevoitorul de la semafor..
Nu stiu cum se face, dar in cateva secunde, tanti si  cele trei javre  erau incuiate in chioscul de ziare si eu aveam drum liber.
Uraaaa ! M-am relaxat si am plecat fluierand spre casa. Binenteles ca am uitat iar de masinile abandonate si mi-a zburat tigara din gura din pricina smuciturii, dar alte evenimente nu am avut.
Intru in hol si dezleg cainele. Asta se repede sa bea apa si aprape rastoarna scaunul pe care statea mama. Cu ochii la televizor, mama zice ceva de dracu si eu ma duc sa ma spal pe maini.
Cand ma intorc de la baie o gasesc pe mama in hol, cu un zambet mare pe fata
- Ai si venit ? Ce mai faci tu ? Hai sa-ti fac un ceai .
- Multumesc, zic eu si ma asez pe un scaun. Mama pune apa la fiert si eu imi aprind o alta tigara. Ma pregatesc de o discutie lunga, dar toata vraja se destrama brusc.
Din televizor se aude : "Pentru sanatatea dumoneavoastra evitati consumul de sare, lapte si lichide "
Ma uit la mama, dar ea uitase deja de mine...
- Babic  ghidem rahat fistic Suleiman !
Sting focul la ceai, o pup pe mama si plec.
Plec sa-mi schimb pantalonii...



7 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. suleiman e ciobanesc anatolian :))
      pe ala a lui soramea il cheama "calu'"
      stiu ca e cam lipsit de imaginatie, dar nu-i al meu !
      cand o sa-mi iau eu un caine o sa-i pun numele zamolxe sau teoctist...inca nu m-am hotarat...

      Ștergere
  2. :)) am ras si te-am compatimit putin ca stiu cum e cand o sun pe mama si se uita la Suleyman... imi raspunde rar, neatent, o banuiesc ca se uita la film si daca ii spun ”te sun mai incolo” imi raspunde ”aa... ce? aaa, nu! vor-bim a-cum... ce mai zi-ceai?”

    Daca plimbi cainele non-stop te lasi de fumat, asta clar :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. azi e ziua aia cu lasatul de fumat ? ce bine ca am aflat abia acum :))
      la ora asta nu se mai pune, nu ? :D

      Ștergere