Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

duminică, 24 aprilie 2011

Popa Raj Kapoor

Asa cum se intampla de obicei ,  mergi la biserica sa il cauti pe Dumnezeu si dai de popa.
Si anul asta am mers la biserica de la Moghioros. Lume multa si  inghesuiala de rigoare . La intrarea in curtea bisericii primesc o carte postala cu invierea. Pe spatele acesteia e poza unuia care seamana vag cu Vanghelie . S-a fotografiat in fata bisericii asa cum fac turistii la turnul Eiffel . Alura de viitor deputat ,  descheiat la camasa , el priveste peste capetele tuturor . Are o adresa de mail si un numar de telefon . Lipseste   id-ul de mess , cel de pe cocalari.ro si adresa  de pe facebook.
In fine ,  intram in curtea bisericii si ,  spre surprinderea mea ,  se aud clopotele . Atata stiu si eu ca pana la inviere nu se trage clopotul dar  preotul asta  nu e ca toti ceilalti . Din boxe se auzeau vreo 3 ragusiti care cantau despre ingropaciune .
Si atunci a venit minunea : o voce feminina,  suava ,  a inceput   sa cante alaturi de tarconvnici . Suna exact asa ca in filmele indiene . Acelasi ritm si aceasi melodie . Mi-am facut cruce si cei de lanaga mine au inceput sa zambeasca .
Am incercat sa fiu serios si sa ma reculeg . Inchid ochii si primesc un cot in coaste . Ma intorc si o cucoana cu batic si ochii injectati ma priveste nedumerita. Ea vroia doar sa mearga mai in fata . ..
Inchid din nou ochii si incerc sa nu fiu atent la glumele de santier ale celui in pantaloni scurti din stanga mea . Nu bag in seama nici respiratia duhnind a vin a celui care ii asculta glumele . Babele trec si ma inghiontesc in drumul lor spre ... cine stie unde . E ora 12 jumate si popa inca nu are de gand sa ne dea Vestea cea buna .In schimb ,  ma legan pe melodii de la Bolliwood. Lumea incepe sa dea semne de nerabdare.
Fetele mele primesc mesaje si eu le spun ca popa asta e cu delay si ca trebuie sa avem rabdare . O voce tuna in boxe si ne spune ca ni se  va da lumina dar conditionat. Sa fim civilizati  si  sa nu ne inghesuim ca porcii .
Vine si lumina dupa lungi asteptari . dar tot nu se aude Vestea ...
Le bag la fete parul dupa guler ca sa ajunga cu el intact acasa si mergem spre locul unde se dau pasti. Acolo stateau mai multi cu niste oale in fata si cu mana pe capace . Inca nu se da nimic pentru ca popa nu a cantat . Intr-un colt uniii isi aprind tigarile . Altii pun lumanarile pe jos si incep sa butoneze la telefoane ...
Si apoi  se aude .   E  frumos .Lumea canta cu insufletire . Asta e spiritul sarbatorii .
Luam pasti si plecam spre casa.  La coltul bisericii un cersetor asculta slujba la radio. E  plin de lumini pe strada . Noi radem , glumim  si fetele imi spun ca s-au gandit la blogul meu in timp ce asteptam in curtea bisericii .
Am luat pastele ,  am ciocnit cate un ou si am gustat cozonacul .
E foarte bun !!!
Merg si eu la somn dar inainte de asta va spun ca, fara sa tina cont de de preoti si de ritualuri, pentru noi toti ,

HRISTOS A INVIAT  !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu