Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

duminică, 28 februarie 2010

A murit un popa

Azi am aflat si eu ca o veche cunostinta de-a mea a plecat de langa noi .
Avea meseria de popa . Nu pot sa ii spun parinte sau preot . Nu era asa ceva .
Sotia i-a fugit de acasa de 2 ori si el era departe de sfintenie .
A fost un om ca toti oamenii care si-a ales meseria asta pentru ca e una profitabila si destul de usoara . Am vorbit cu el despre multe lucruri . Dar nu despre religie .
Stia ca eu stiu mai multe decat el asa ca de cate ori ziceam ceva de religie imi spunea pe un ton transant ; " lasa dracului in pace problemele astea . hai mai bine sa discutam despre altceva ...." Si zambea ....
A fost un barbat frumos si multe femei au suspinat dupa el de-a lungul anilor .La fel de multe au suspinat si in bratele lui ...avea niste ochi verzi , patrunzatori care baga femeile in tremurici...
Era doar un om normal dintr-un mic sat din Ardeal .
La inceput oamenii l-au judecat si s-au suparat pe el ca nu dadea nici o dovada de sfintenie sau smerenie . A fost genul care facea plaja pe dealuri cu o lada de bere langa el . Trecea incet prin sat cu geamul de la Dacie deschis si ii binecuvanta cu un aer indiferent pe cei de langa drum . Umbla in blugi , descheiat la camasa , cu barba neagra tunsa scurt si aranjata perfect .
De multe ori a venit la biserica si nu putea sa isi tina slujba de beat ce era dar oamenii il intelegeau . Ii placeau femeile , indiferebnt de varsta sau de alte criterii . Si oamneii il intelegeau . Ii placea sa chefuiasca pe la crasmele din sat dansand pe mese . Si oamenii il intelegeau .
Pentru ca de cate ori aveai nevoie de el te ajuta . si pentru ca de atunci cat il intrebai de taxe iti zambea frumos si raspundea calm : "cat vrei tu mai omule ".
Nu cerea niciodata nimic . Nu comenta daca nu l-ai platit . Stia ca nu ai pe moment . Nu spunea nimic daca ii dadeai doar putin din putinul tau .
Inainte sa ma cunune trebuia sa ma spovedeasca .Zicea ca asa e regula .
si m-a spovedit , am intrat sub patrafir si el a inceput sa ma intrebe : ai mintit ? eu radeam ... radea si el . ai furat ? eu ziceam ... esti nebun ... ? ai pacatuit ? never, i-am raspuns eu ... si el radea . Gata , mi-a spus . Deschide acum sticla aia de vodca pentru a-ti ispasi toate pacatele trecute , prezente si viitoare . Si m-a binecuvantat ...Apoi am deschis-o . A fost singura mea spovedanie . El m-a absolvit atunci de toate pacatele viitoare asa ca nu mai am nevoie de alte spovedanii .
A fost un om bun .
Prietene, nu stiu pe unde te afli acum dar sper sa ne zambesti si de acolo de unde te afli .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu